Najbardziej funkcjonalne rozwiązania to te, które są dostosowane do specyfiki branży i danej marki. Dotyczy to również mebli sklepowych, takich jak np. regał na prasę. Od tego, czy wybierzesz właściwy model zależy, jakie wrażenia będą mieli klienci po wizycie w Twoim lokalu i czy chętnie będą do niego wracać i robić zakupy. Na szczęście znalezienie odpowiedniego projektu mebla nie jest trudne – trzeba tylko mieć na uwadze kilka czynników.

Regał na prasę – jak wybrać najlepszy rodzaj?

Istnieje wiele rodzajów mebli prasowych, ale do najczęściej wykorzystywanych można zaliczyć m.in. przyścienne i wolnostojące regały na prasę, a także gondole standardowe oraz mobilne. Te pierwsze znajdą zastosowanie głównie w lokalach o niewielkim metrażu, gdzie każdy fragment powierzchni jest cenny. Nie zajmują dużo przestrzeni i na dodatek pozwalają na atrakcyjną ekspozycję.

Z kolei wolnostojący regał na prasę sprawdzi się w sklepach i salonach prasowych, gdzie jest więcej miejsca. Jego zaletą jest to, że można z jego pomocą zaprezentować więcej tytułów, po obu stronach mebla. Dlatego jeśli masz większą powierzchnię lokalu, warto wybrać tę opcję.

Ciekawą propozycję stanowią też gondole. To mniejsze wersje regałów wolnostojących, które są polecane zwłaszcza w lokalach o dużej przestrzeni. Można dzięki nim ustawić prasę na takiej wysokości, która umożliwia swobodne sięganie po tytuły bez względu na wzrost klienta lub pracownika sklepu. Godne uwagi są również mobilne gondole, które można z łatwością przesuwać – znajdą one zastosowanie w sklepach, w których często zmienia się układ mebli.

Praktyczna konstrukcja

Regał na prasę powinien być solidny i pojemny, żeby można było umieszczać na nim wiele egzemplarzy gazet i magazynów. Taką możliwość daje m.in. stabilna konstrukcja oraz wielokaskadowe półki. Kolejną istotną kwestią jest sposób prezentacji – wyjmowanie i wkładanie gazet powinno być na tyle swobodne, by okładki się nie zaginały. Dlatego lepiej upewnić się, czy na półce jest dość miejsca, by bez trudu pomieścić wszystkie tytuły.

Korzystnym rozwiązaniem będzie też regał na prasę z perforowanymi elementami, umożliwiającymi regulację wysokości półek na gazety i dokładanie dodatkowych półek bądź zawieszek. Dzięki temu będziesz mógł dostosować pojemność regału do aktualnych potrzeb sklepu.

Wygląd regałów dopasowany do charakteru marki

Kolejną ważną kwestią jest wygląd mebli. Regał na prasę powinien mieć kolory, które pasują do barw wykorzystywanych w identyfikacji marki – nie muszą być takie same, ale powinny z nimi współgrać, by całość tworzyła spójną kompozycję. Na przykład jeśli logo sklepu jest utrzymane w minimalistycznej palecie kolorów, warto postawić na industrialne wnętrza, w których sprawdzą się szare i czarne meble z drewnianymi elementami. Z kolei barwny znak firmy będzie się dobrze komponował z meblami utrzymanymi w pasujących do niego kolorach.

W Vonart umożliwiamy malowanie regałów na kolory z palety RAL, co daje stosunkowo duży wybór barw. Poza samymi meblami można też zdecydować się na wprowadzenie koloru na tabliczkach, które są umieszczane na regałach, albo na grafikach. Na tych ostatnich można zamieścić informację o sprzedawanych w danym dziale produktach w formie obrazkowej.

Dzięki tym zabiegom wnętrze sklepu będzie się prezentowało bardziej atrakcyjnie, co zachęci klientów do odwiedzania lokalu. Na dodatek, za pomocą grafik i tabliczek łatwiej będzie można odnaleźć poszczególne produkty, co również stanowi atut w walce o konsumenta.