Zdrowy rozsądek mówi, że najważniejszym elementem sukcesu w branży handlowej jest wysoce
konkurencyjna oferta. Taka, która sprawi, że Klienci będą przychodzić do Twojego sklepu bez
wahania, kierując się jedynie prostym bilansem wypracowanych oszczędności. Rzeczywistość okazuje
się jednak bardziej wymagająca. Rachunek zysków i strat okazuje się nie być jedynym czynnikiem
decyzyjnym, a na znaczeniu coraz bardziej zyskuje subiektywna „sympatia” do sklepu – element,
który sprawia, że przychodzenie do niego nie kojarzy się wyłącznie z zaspokajaniem podstawowych
potrzeb. W jaki sposób odpowiednie projektowanie sklepów może pomóc Ci osiągnąć ten stan?
Projektowanie sklepów o średniej powierzchni: układ rzędowy
Planując projektowanie sklepów o małej bądź średniej powierzchni, należy postawić na układ
rzędowy. Gwarantuje on zmaksymalizowanie potencjału dostępnych regałów i sprawi, że
wyprzedawany towar będzie bardzo łatwo zastąpić. Układ ten warto rozważyć w przypadku, w
którym w grę wchodzi projektowanie sklepów z drobnymi produktami spoza segmentu premium
(art. spożywcze, kosmetyki, chemia, książki, zabawki).
Układ rzędowy zapewnia doskonałe wykorzystanie dostępnej przestrzeni: podłóg, ścian oraz
narożników. Odpowiednio szeroki rozstaw regałów sprawia, że pracownicy sklepów nie napotykają
na przeszkody w rozładowywaniu towarów, pojawia się również możliwość do wdrożenia pożądanej
drogi dla Klienta.
Projektowanie sklepów i butików o małej powierzchni: układ pętlowy
Układ pętlowy najlepiej sprawdza się w przypadku najmniejszych sklepów, w których każdy metr
kwadratowy jest na wagę złota, takich jak salony specjalistyczne czy prasowe oraz kioski. Głównym
założeniem układu pętlowego jest projektowanie sklepów, w których Klient zetknie się z jasno
wytyczoną ścieżką zakupową. Efekt ten uzyskuje się poprzez zagospodarowanie ścian i miejsca bliżej
centrum sklepu, które zapełnia się charakterystycznymi gondolami oraz regałami i stolikami
ekspozycyjnymi, na których znajdą się najważniejsze produkty.
Projektowanie sklepów o nieograniczonej ścieżce zakupowej.
Rozwiązanie to jest przeznaczone głównie pod projektowanie sklepów premium, w której kreatywna
aranżacja dostępnej przestrzeni skupia uwagę Klienta. Nie bez znaczenia pozostaje również
zapadająca w pamięć ekspozycja towarów – kryteriami tymi kierują się głównie sklepy odzieżowe i
obuwnicze oraz drogerie kosmetyczne. Kluczową rolę odgrywa wówczas jakość „obcowania” z
produktem. Tworzona wokół produktu otoczka ma przekonać Klienta o jego wartości i unikalności.
Specjaliści firmy Vonart zajmują się doradztwem odnośnie wyposażenia wnętrz we wszystkich
powyższych układach. Już dziś skontaktuj się z naszymi doradcami Klienta i poznaj korzyści, które
przyniesie Ci projektowanie sklepów zgodnie ze sprawdzonymi wytycznymi.