Jak podaje portal Ad Monkey, w czasie pandemii w całej Polsce zamknięto 240 księgarni stacjonarnych. Brak branżowych targów, odwołane spotkania autorskie i czasowy zakaz sprzedaży stacjonarnej z pewnością negatywnie odbiły się na wielu biznesach. Ale jednocześnie – jak wykazuje raport Biblioteki Narodowej – Polacy z roku na rok czytają coraz więcej, a schyłkowa faza pandemii napawa optymizmem. Prowadzisz lokalną księgarnię lub antykwariat? Sprawdź, jak w 3 krokach wyróżnić się na tle konkurencji wyjątkowymi meblami systemowymi.
Krok 1: wybieramy właściwy plan i meble systemowe
Pierwszym etapem reorganizacji istniejącego sklepu z książkami lub stworzenia zupełnie nowej przestrzeni księgarskiej powinno być wybranie odpowiedniego układu. Towar musi być właściwie wyeksponowany, aby kupujący szybko znalazł pozycję, której szuka oraz – przy okazji – mógł sięgnąć po nowości. Warto również zostawić nieco wolnej przestrzeni, która będzie zarezerwowana na wyjątkowe spotkania autorskie, które przyciągną fanów pisarki bądź pisarza, a tym samym zapewnią nowych potencjalnych klientów. Do wyboru mamy takie plany jak:
- rzędowy – pozwala wykorzystać pełny potencjał regałów i zagospodarować każdy metr kwadratowy, najczęściej wykorzystywany jest do sklepów średnio powierzchniowych. Warto postawić na meble systemowe w jasnych, neutralnych kolorach, które nie będą odwracały uwagi od wielobarwnych okładek książek,
- pętlowy – w tego typu układzie regały wyznaczają drogę, jaką klient musi pokonać od wejścia do kasy, co pozwala na łatwe wyeksponowanie nowości bądź promocji. Doskonale sprawdzi się w lokalach o niewielkiej powierzchni,
- o nieograniczonym przepływie ruchu – świetnie nadaje się do sklepów o dużej powierzchni, pozwala zastosować meble systemowe, gondole sklepowe, regały ścienne oraz stoły ekspozycyjne.
Krok 2: meble systemowe z sieciówki czy na zamówienie?
Meble systemowe z sieciówki kuszą łatwą dostępnością i niską ceną, ale nie wyróżnią naszego antykwariatu czy księgarni na tle konkurencji. Dodatkowo często są wykonywane z niskiej jakości surowców, podatnych na zniszczenie, a nie ma nic gorszego niż chwiejące się półki i regały uginające się pod ciężarek książek. Profesjonalny producent mebli sklepowych zadba o najwyższą jakość materiałów, a także wykona indywidualny, wyjątkowy projekt, który pozwoli na swobodne zmiany w aranżacji i przestawianie mebli.
Krok 3: najlepszy producent mebli sklepowych, czyli jaki?
Wybierając producenta mebli sklepowych, warto postawić na firmę, która ma wieloletnie doświadczenie i całościowo zajmuje się każdym zleceniem – zaczynając od właściwego projektu dostosowanego do układu naszego sklepu, przez solidną produkcję na szybkim montażu kończąc. Cechy te spełnia przedsiębiorstwo Vonart. Chcesz nadać styl i wyjątkowy charakter Twojemu wnętrzu komercyjnemu? Zgłoś się do nas już dziś.