Wśród wielu rodzajów mebli, niezbędnych do składowania i ekspozycji towarów, jednym z
najważniejszych jest gondola sklepowa. To mebel wolnostojący, który łączy funkcję magazynową z
promocyjną. Stanowi on ważny element na ścieżce zakupowej klienta i może znacznie przyczynić się
do wzrostu sprzedaży produktów. W jakich okolicznościach gondola sklepowa okaże się szczególnie
przydatna?
Czy gondola sklepowa jest rozwiązaniem uniwersalnym?
Jedną z największych zalet, którą posiada gondola sklepowa, jest możliwość dostosowania jej do
oferowanego towaru. W zależności od kształtów, rozmiarów czy wagi, gondola sklepowa może
zostać wyposażona w:
- ruchome półki o różnych długościach, dostosowane do gabarytów poszczególnych towarów
- haki i zakończenia rzędów, na których umieszczone zostaną produkty "wiszące" (startery,
karty upominkowe, doładowania) - ramki (np. na promowane czasopisma, płyty, książki)
- i wiele innych modułów, dostosowanych do potrzeb każdego sklepu.
Dodatkowo, gondola sklepowa może zostać rozszerzona modułowo – poszczególne elementy można
połączyć w celu stworzenia większej ekspozycji. Opracowana w ten sposób konstrukcja będzie
stanowić centralny punkt na ścieżce zakupowej klienta i przykuwać jego uwagę.
Jak wzmocnić oddziaływanie gondoli sklepowej?
Odpowiednie ustawienie towarów w sklepie może wpływać na wielkość zakupów klientów. Dzięki
specjalnie wyselekcjonowanym meblom i ekspozytorom można poukładać produkty tak, by klient
kupił to, po co przyszedł do sklepu, ale też uzupełnił domowe zapasy ulubionych produktów, a nawet
sięgnął po nowe np. w celu wypróbowania. W tworzeniu ekspozycji pomagającej w zwiększaniu
obrotów pomoże z pewnością gondola sklepowa. Na co zwrócić uwagę planując rozmieszczenie
półek i regałów w handlu?
Gra świateł
Umiejętne oświetlenie produktów to jedna z najpopularniejszych (i najprostszych) sposobów na
wyróżnienie produktów. Przełamanie neutralnego światła za pomocą ciepłych i zimnych odcieni ma
na celu wywołanie podświadomej reakcji konsumenta. Np. podświetlenie ciepłymi odcieniami
owoców i warzyw sprawi, że będą wyglądały smaczniej niż w zimnym, błękitnym świetle.
Odpowiednia lokalizacja
Gondola sklepowa powinna być umieszczona w centralnym punkcie sklepu, na "skrzyżowaniach"
najczęściej uczęszczanych dróg. Zabieg ten sprawi, że na ekspozycję natrafi więcej osób, co zwiększy
szanse na szybką sprzedaż promowanych towarów.
Gondola sklepowa to jeden z najbardziej narażonych na eksploatację elementów wyposażenia
sklepów. Planując jej zakup, warto zdecydować się na skorzystanie z usług firmy z wieloletnim
doświadczeniem, takiej jak Vonart. Skontaktuj się z naszymi przedstawicielami, którzy pomogą Ci w
zaprojektowaniu gondoli sklepowej odpowiedniej dla Twojej oferty. Dobrze dobrana gondola to nie
tylko łatwiejsza ekspozycja towaru, ale też wygoda dla konsumentów w sięganiu po nie.